Pers presentatie ADXTG 400

Om in te spelen op de golf van avontuur op de markt, heeft SYM een avonturenteam gevormd, de ADX-serie. Sinds 2023 is ADX 125 uitgegroeid tot veel beginners en nu is hier de ultieme adventure performance ADXTG, het laatste exemplaar uit de serie, om de nieuwe generatie ADV scooters te definiëren.

Geïnspireeerd door de sabeltand tijger

Het idee van deze nieuwe multifunctionele maxi scooter is ontleend aan de “sabeltand” tijger, het oude roofdier. Het idee van het katachtige roofdier is op verbazingwekkende wijze verwerkt in het exterieur- en technisch ontwerp, agressief in de gezichtsuitdrukking, slank en compact in de carrosserie.

Met een beknopt geheel nieuw robuust chassis, gecentraliseerd zwaartepunt, onafhankelijke Euro-style aluminium swing arm en de technologieën afkomstig van de topklasse MAXSYM TL, de SANYANG multilink ophanging, is beheersbaarheid gegarandeerd voor zowel stads- als ruig terrein rijden. De ADXTG is zo wendbaar als een katachtig roofdier.

Bovendien wordt de ADXTG aangedreven door een krachtige nieuwe motor die grondig is ontworpen voor avonturen. Het variabele inlaatklepsysteem “Hyper-VVS” zorgt voor lineaire acceleratie en brandstofefficiëntie over de hele vermogensband. De volledig nieuwe biaxiale balancer, dubbele oliepomp (semi-droog carter) en verhoogde luchtfilterkast beloven een zijdezachte werkingskwaliteit en inlaatefficiëntie voor eindeloze topprestaties tijdens elk langeafstandsavontuur.

Enkele interessante features

 

De SANYANG multilink ophanging is de bron van vertrouwen. Dankzij de ontkoppelde beweging van de motor en het achterwiel levert de ADXTG motorfietsachtige wendbaarheid en kan hij perfect overweg met oneffen wegen in de stad en ruwe oppervlakken in de wildernis.

Een ander groot voordeel voor betere dynamische prestaties is het gecentraliseerde zwaartepunt: De motor, brandstoftank en accu bevinden zich onder de rijderspositie. De onafhankelijke aluminium swingarm is een pluspunt om de belasting van het achterwiel te minimaliseren.

Adventure-ready geometrie voor in de stad en licht off-road: Bestuurders kunnen gemakkelijk de weg vinden naar het midden en naar de versnellings- en vertragingsposities als ze staan dankzij de coördinatie tussen het brede aluminium stuur en de verlengde treeplanken.

De geavanceerde BOSCH off-road modus ABS als geavanceerde rijhulp draagt bij aan de avontuurlijke rijders. De tweekanaalsmodus biedt superieure veiligheid op verharde wegen met veel wrijving. Zodra de avontuurlijke reis naar een onverhard wegdek met lage wrijving gaat, stelt de off-road-modus de rijder in staat om het achterwiel te blokkeren en minder tussenkomst van het voorwiel te hebben.

Voldoende en stabiel vermogen

De intense Hyper-VVS technologie komt tegemoet aan het verlangen om onbekend terrein te verkennen. Over het algemeen zijn de hogesnelheidsprestaties van een motor die gericht is op lage toerentallen zwakker, waardoor rijders meer gas moeten geven om dit te compenseren bij hoge snelheden, waardoor het brandstofverbruik toeneemt. Maar dit elektronisch geregelde variabele inlaatkleppensysteem heeft een tuimelaar voor lage toerentallen en een tuimelaar voor hoge toerentallen, zodat rijders zonder compromissen kunnen genieten van elke avontuurlijke reis. De nieuwe motor genereert 90% van het koppel bij 4500 t/min voordat de Hyper-VVS in werking treedt bij 5500 t/min. Zo'n koppelrijke tuning is de eerste keuze van elke stadse pendelaar en off-road liefhebber!

Aangedreven door de gloednieuwe biaxiale balansmotor die een dominante trillingsdempende kwaliteit levert. De dubbele oliepomp (semi-droog carter) zorgt voor constante smering tijdens het rijden op steile hellingen of tijdens hard afremmen.

Bionische Styling & Geavanceerde Uitrusting

Agressief bionisch kenmerk van het oeroude roofdier de sabeltandtijger. Kraaloog LED-koplampen, LED positielichten in de vorm van tijgertanden en een voorkant met tijgerneus zorgen voor een sterk katachtig roofdierbeeld.

De ADXTG beschikt over een fijne en handige uitrusting:

  • Geavanceerd Smart Key systeem
  • Het zonder gereedschap verstelbare windscherm
  • Bagageruimte van 32 L

 

De ADXTG 400 zal beschikbaar zijn in het voorjaar van 2025.